Værdigrundlag

Vores pædagogiske praksis

Her får du en kort orientering om, hvordan bevægelse og variation i undervisningen indgår i skolens dagligdag. Vi arbejder med at opdatere beskrivelsen af de enkelte afdelinger, så spørg os, hvis du vil vide mere.

Med de nye udendørs legefaciliteter bruges disse ofte til breaks i den daglige undervisning i alle 3 afdelinger. Derudover tilstræber vi at bryde dagligdagen med korte, faglige break eks. i dobbeltlektioner eller lektioner med stillesiddende opgaver. Vi har gode læringsmiljøer, så eleverne i alle 3 afdelinger kan arbejde både i og udenfor deres klasse på forskellig vis. På Lyshøjskolen er en varieret skoledag præget af både faglig fordybelse, leg, udeliv og frisk luft samt bevægelsesaktiviteter. Vi har et stærkt fokus på at udvikle mange discipliner i idrætsfaget og ønsker at vore elever møder op med idrætstøj og deltager i både omklædning og bad på skolen. Vi arbejder med at understøtte både den digitale dannelse gennem rammesætning for brug af digitale enheder, ligesom vi har et ønske om fortsat at have ambitioner om hele tiden at understøtte den enkelte elevs trivsel. Vi taler pænt til hinanden og hjælper i dagligdagen med regulering af uønsket adfærd, der hindrer de gode fællesskaber.

Opdateret januar 2024